piątek, 5 października 2012

Złoto zamknięte w słoiku (Przepis na dynię marynowaną)

Dynię odkrywam każdego roku na nowo.
Był czas, kiedy zajadałam się zupą z dyni, rok temu piekłam ciasta, teraz zaś proponuję dynię w wersji korzennej: jako dodatek do naleśników (przepis TUTAJ) lub w zalewie.

Przetworów na zimę nie robię zbyt często, wolę korzystać z tego, co oferuje dana pora roku i raczej nie zdarza mi się tęsknić za truskawkami w środku zimy. Marynowana dynia z dodatkiem korzennych przypraw jest jednak wyjątkiem: jej smak kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem, prezentami, choinką i właśnie z myślą o świątecznej atmosferze przygotowywałam ją tym razem. 

Fakt, przygotowanie kilku słoiczków jest nieco pracochłonne, ale zapewniam, że dla tego smaku warto!

Przepis na dynię marynowaną

Składniki:
ok. 1 kg pokrojonej w kostkę dyni, bez skóry i pestek
250 ml wody
200 ml octu
250 g cukru trzcinowego
1/2 cytryny
10 goździków
1 łyżeczka cynamonu
10 sztuk anyżku gwiazdkowego
ok. 2 cm kawałek imbiru

Przygotowanie:

Pokrojoną dynię przekładamy do miski, zalewamy octem i woda, odstawiamy do lodówki na 12 godzin. Imbir kroimy w cienkie słupki, cytrynę obieramy ze skórki. Odcedzamy dynię z zalewy. Zalewę gotujemy ze wszystkimi przyprawami i sokiem z cytryny, do wrzącej dodajemy dynie i gotujemy, aż się zeszkli. Przekładamy dynię do wyparzonych słoików, zalewamy płynem. Do słoików wkładamy także przyprawy. Zakręcone, ustawiamy do góry dnem. 



1 komentarz:

  1. Świetnie prowadzisz Bloga!
    Masz bardzo interesujące posty :-)
    Fajnie, że udało mi się na Ciebie trafić, będę miał co przeglądać w wolnych chwilach.
    Mam nadzieje, że ta ciężka praca włożona w prowadzenie Bloga będzie kontynuowana, bo według mnie masz ogromne szanse, aby stać się bardzo popularnym Blogerem.
    Jeśli masz czas i chęci zapraszam również i do mnie.
    Może treści prezentowane w moim Blogu nie są tak chwytne i powszechnie interesujące, jak Twoje jednakże może znajdziesz tu coś dla siebie.
    Bardzo zależy mi na obserwatorach i komentarzach, więc jeśli możesz mi pomóc w tej kwestii na zasadzie wzajemnej wymiany byłbym Ci niesamowicie wdzieczny.
    Banners Broker

    OdpowiedzUsuń