niedziela, 20 stycznia 2013

Najlepsze śniadanie pod słońcem! (Przepis na kaszę jaglaną z jabłkiem i morelami)

O mojej miłości do kaszy jaglanej pisałam wielokrotnie, dlatego kiedy przejrzałam archiwum bloga zdziwiło mnie, że nie dodałam TEGO przepisu. Na jaglankę w wersji śniadaniowej, którą jadam najczęściej.

Warto przyzwyczajać dzieci od najmłodszych lat do jej smaku, bo to świetna, zdrowa alternatywa dla gotowych płatków śniadaniowych, które zawierają mnóstwo cukru i chemii.

Przepis na kaszę jaglaną z jabłkiem i morelami

1/2 szklanki kaszy jaglanej
1/2 litra wody
1 łyżeczka sklarowanego masła
1 duże jabłko
kilka suszonych morel
łyżeczka cynamonu
łyżeczka imbiru
miód lub syrop z agawy do posłodzenia (niekoniecznie)

Przygotowanie:

Wypłukaną kaszę wsypujemy do zagotowanej wody, zmniejszamy ogień, dodajemy łyżeczkę masła i  łyżeczkę imbiru. Gotujemy ok. 25 minut, aż kasza wchłonie wodę. Pod koniec gotowania dodajemy  starte na grubych oczkach jabłko i pokrojone w kostkę morele, doprawiamy cynamonem. Całość można dosłodzić syropem z agawy lub miodem.






4 komentarze:

  1. Aniu, bardzo przepraszam za to pytanie, ale czym jest sklarowane masło i czy można je kupić w zwykłym sklepie? Często w przepisach znajduję ta nazwę i jak dotąd nie sprawdziłam co to jest :(
    Uwielbiam kaszę jaglaną :) Dzięki Tobie zresztą i Twojej zupie pomidorowej :)
    Od dzisiaj będę jadła takowe śniadania :) Tylko w morele muszę się zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masło sklarowane można kupić w supermarkecie, najczęściej stoi obok zwykłego masła, tyle, że w pojemniczku :)

    Można je też zrobić samodzielnie i ja tak najczęściej robię: dwie kostki masła podgrzewam w rondelku na małym ogniu przez ok. 40 minut. Po jakimś czasie na powierzchni masła pojawia się piana i wypływają wszystkie zanieczyszczenia, które stopniowo opadają na dno garnka, gdzie tworzy się gruby kożuch.

    Po 40 minutach masło (sam płyn, bez tego kożucha), przelewam przez gazę do słoika i trzymam w lodówce.

    OdpowiedzUsuń