środa, 29 sierpnia 2012

Sezon na śliwki (Przepis na knedle ze śliwkami)

Pojawienie się tego przepisu było tylko kwestią czasu.
Nie zdążyłam zrobić knedli z truskawkami, zaczekałam więc na śliwki :)

Przepis na knedle ziemniaczane z owocami to jeden z tych, które w mojej rodzinie przechodzi z pokolenia na pokolenie. Robiła je moja babcia, robi je moja mama, od niedawna robię je ja. Nic dziwnego, że ten smak kojarzy mi się z wakacjami na wsi i beztroską dzieciństwa.

Spróbujcie! Ich przygotowanie wcale nie jest pracochłonne, a dzieciaki będą zachwycone!


Składniki:

1 kg ugotowanych ziemniaków
25 dkg mąki
2 jaja
śliwki
jogurt naturalny do polania, cukier trzcinowy do posypania

Przygotowanie:

Ugotowane ziemniakami przeciskamy przez maszynkę, dodajemy surowe jajka, mieszamy. Dodajemy mąkę, energicznie zagniatamy ciasto, jednak nie wyrabiamy zbyt długo. Z ciasta formujemy wałek na stolnicy posypanej mąką, kroimy, formujemy placuszki, w środek których wkładamy połówkę śliwki. Od razu po przygotowaniu gotujemy w osolonej wodzie.


Knedle można podawać z jogurtem naturalnym i cukrem, świetnie smakują też polane roztopionym masłem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz