środa, 1 sierpnia 2012

Ugotuj dziecku budyń! (Przepis na budyń z grysiku orkiszowego z suszonymi daktylami)

Przez długi czas budyń przygotowywałam "tradycyjnie": z pół litra mleka odlewałam pół szklanki, gotowałam... i tak dalej, instrukcję przygotowania budyniu z torebki chyba wszyscy znają. I pewnie od czasu do czasu raczyłabym się tym niezbyt zdrowym przysmakiem, gdyby nie moja mama, która wspomniała kiedyś, że kiedy byłam mała i półki sklepowe świeciły pustkami, budyń i kisiel robiła mi sama. 

"Jak to: sama?" - zdziwiłam się i zbadałam sprawę. I rzeczywiście: można! Można ugotować dziecku przepyszny, zdrowy budyń, bez chemii i bez cukru. Mało tego: jest to naprawdę proste!



Przepis na budyń daktylowy

Składniki:
2 szklanki mleka (ja użyłam sojowego)
8 łyżek grysiku orkiszowego*
1 opakowanie suszonych daktyli (ok. 150 gram)
2 łyżki masła

Przygotowanie:
Namoczone wcześniej daktyle, miksujemy blenderem na gładką masę. Do zagotowanego mleka wsypujemy grysik. Uwaga! Należy to robić powoli i dokładnie mieszać, gdyż z grysiku łatwo tworzą się grudki. Mleko gotujemy z grysikiem około 15 minut, cały czas mieszając. Po tym czasie dodajemy masło oraz mus daktylowy, ponownie energicznie mieszamy. 

Budyń można zjeść od razu, można zostawić na następny dzień. Chociaż nie ma w nim grama cukru, dzięki daktylom jest naprawdę słodki. 



* Grysik orkiszowy bez problemu można kupić w sklepach ze zdrową żywnością. Jego smak i konsystencja po przygotowaniu przypomina ugotowane siemię lniane lub kaszę mannę.

Przepis pochodzi ze strony www.wiemycozjemy.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz