piątek, 31 maja 2013

Idzie młodość! (Młoda kapusta z jabłkami)

Kapusta to chyba jedno z niewielu wiosennych warzyw, za którym nie przepadam. Inaczej: młoda kapusta kojarzy mi się z tłustą kapuchą, z boczkiem, kiełbasą i innymi mięsiwami, jaką gotowała moja babcia. W takiej wersji była ona dla mnie zupełnie niezjadliwa, dlatego też sama nigdy nawet nie próbowałam jej gotować.

Do teraz! Przyniosłam główkę z bazarku, pokombinowałam, podoprawiałam i wyszło mi danie, które z pewnością będą powtarzać :)



Przepis na młodą kapustę z jabłkami

Składniki:

1 młoda kapusta średniej wielkości
2 jabłka
3-4 pomidory
1 cebula
400 g pieczarek
2 liście laurowe
2 łyżeczki majeranku
kilka ziarenek ziela angielskiego
1 łyżeczka masła
1/2 szklanki wrzątku

Przygotowanie:

Do zagotowanej wody dodajemy przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie i majeranek oraz masło, pokrojone pieczarki, posiekaną kapustę i cebulę, doprawiamy solą i pieprzem. Jabłko trzemy na grubych oczkach i dodajemy wraz ze sparzonymi, obranymi ze skórki pomidorami. Gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem, przez ok. 30 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz